Ir al contenido principal

Could Big Data and Artificial Intelligence support efforts to minimize corruption risks in public administrations?



This question moved the Swiss State Secretariat for Economic Affairs (SECO) to support an Anti-corruption Innovation Challenge.The event was organized to seek innovative approaches in the fight against corruption. The International Monetary Fund, in partnership with the MIT–IBM AI Lab were the organizers.
The challenge resulted in more than 120 submissions from around the globe, showing promising ways in which big data and artificial intelligence can support SECO’s efforts to minimize corruption risks in public administrations. Out of eight finalists, four winners were selected for seed funding. SECO is looking forward to working with them to realize the potential of their proposals.
2020 Finalist
These were shortlisted to the top 8 most promising proposals by the evaluation committee. The top 8 projects include participants from IFIs, CSOs, government representatives and Fund staff.

TOPIC: ENHANCING GOVERNANCE IN PUBLIC FINANCE: THE ROLE OF DATA AND TECHNOLOGY
-Harvesting open data for early detection of conflicts of interest in public procurement. https://imfilab.brightidea.com/D360
-Corrupt Wage Bill Practices in Fragile States: A Blockchain Solution for Guinea-Bissau. https://imfilab.brightidea.com/D394

TOPIC: TACKLING CORRUPTION: FINANCIAL DISCLOSURE SYSTEMS FOR PUBLIC OFFICIALS
- Joining the dots with PEPs: using BO transparency and FD systems to identify red flags. https://imfilab.brightidea.com/D361
- Public Officials Risk Index (PORI)-A tool to combat corruption using disruptive technologies. https://imfilab.brightidea.com/D407

TOPIC: FIGHTING MONEY LAUNDERING: THE USE OF DATA FOR FINANCIAL INTELLIGENCE
- Optimizing Money Laundering Investigations in Brazil Through Data Analytics. https://imfilab.brightidea.com/D406

TOPIC: IMPROVING THE UNDERSTANDING OF RISKS OF CORRUPTION
- We Can Only Stop It, If We Understand It: Measuring Perceptions of Corruption through Gamification. https://imfilab.brightidea.com/D311
- Public procurement corruption risks: Harnessing Big Data for better fiscal governance and growth. https://imfilab.brightidea.com/D323

TOPIC: OPEN SUBMISSION ON USE OF OPEN OR BIG DATA FOR GOVERNANCE AND FIGHTING CORRUPTION
- Rule-of-Law Foundations:Improving Access to Laws & Regulations. https://imfilab.brightidea.com/D317

The eight finalist project teams completed an intensive “bootcamp” program in March led by the iLab and an external facilitator from the Lean Startup Co., where the teams learned innovation tools and methodologies and how to apply these to further develop their ideas.
See the Pitch Event here: https://youtu.be/AYGzRFepQTY
The Pitch Event represents the final step for selecting the winners of the Anti-Corruption Challenge (ACC) from the eight finalists. The ACC is the first crowdsourcing challenge to be open to external participants which was launched during the 2019 Annual Meetings. Over 120 ideas submitted from around the world in the crowdsourcing phase of the challenge.

Comentarios

Entradas populares de este blog

¿Autonomía? : MEF brinda salvataje a los 728 de la CGR que realizan Control Concurrente

MEF autoriza transferencia de S/ 63.4 millones para fortalecer el control concurrente en el Perú Lima, 24 de mayo de 2025. Mediante el Decreto Supremo N° 101-2025-EF, el Ministerio de Economía y Finanzas (MEF) autorizó la transferencia de S/ 63 459 091,00 a favor de la Contraloría General de la República, con el objetivo de garantizar la continuidad operativa del control gubernamental concurrente a nivel nacional durante el Año Fiscal 2025. Los recursos provienen de la Reserva de Contingencia del MEF y están destinados a financiar gastos de personal contratado bajo el régimen del Decreto Legislativo N° 728, en el marco de la Ley N° 30742, Ley de Fortalecimiento de la Contraloría y del Sistema Nacional de Control. El control concurrente permite a la Contraloría acompañar en tiempo real la ejecución de obras públicas y adquisiciones, reduciendo riesgos de corrupción y promoviendo el buen uso de los recursos del Estado. Esta transferencia es una señal clara del compromiso del Gobierno con...

Política Nacional de Ordenamiento Territorial al 2050: Lo bueno , lo malo y lo que se debería asegurar para asegurar su utilidad en el día a día

Política Nacional de Ordenamiento Territorial al 2050: Lo bueno , lo malo y lo que se debería asegurar para asegurar su utilidad en el día a día  Por: Limberg Chero. La reciente aprobación de la Política Nacional de Ordenamiento Territorial (PNOT) al 2050 marca un hito en la planificación del espacio físico peruano. Ahora, el país cuenta con un marco estratégico orientado a integrar los esfuerzos previos en materia ambiental, social, económica y cultural.  La PNOT bebe de instrumentos como la Ley de Áreas Naturales Protegidas y el Sistema Nacional de Gestión del Riesgo de Desastres, al tiempo que se articula con el Plan Estratégico de Desarrollo Nacional, para así proponer una visión de desarrollo sostenible a largo plazo. No obstante, la política enfrenta una serie de desafíos estructurales que podrían limitar su impacto transformador. La complejidad territorial del Perú, sus marcadas disparidades regionales y la debilidad institucional constituyen factores críticos que, de n...

Una firmita, no seas malita.

Cuando el fin no justifica los medios: una mirada filosófica sobre la integridad en el trabajo Imagina esta situación real: a una trabajadora le piden firmar un documento con fecha falsa, con el argumento de que así se evitará una sanción para su unidad. Es solo una firma, le dicen, un pequeño acto administrativo para “corregir” un descuido. ¿ Qué debería hacer ? Aunque el escenario parece cotidiano, encierra un dilema ético profundo. Y la filosofía —con su insistencia en mirar más allá de las apariencias— puede ayudarnos a iluminar este tipo de decisiones, donde lo fácil parece correcto, pero lo correcto no siempre es fácil. 1. El deber por encima del resultado (Kant) Para Immanuel Kant, la moral no se decide por las consecuencias, sino por el principio. Mentir —aunque sea para evitar una sanción— es inaceptable, porque transgrede el deber universal de veracidad. Si todos mintieran por conveniencia, el sistema legal y social colapsaría. Firmar con una fecha falsa es, en su esencia, un...